Британската асоциация на пристанищата е натъжена от новата стратегия на правителството за чист въздух. Политиката включва изисквания за всички основни пристанища в Обединеното кралство за разработване на планове за качеството на въздуха в рамките на следващата година.
Пристанищата в Обединеното кралство понастоящем обработват 95% от търговията в Обединеното кралство. Mark Simmonds, политически мениджър в British Ports Association каза:
"Пристанищата и корабоплаването са част от решението, а не проблемът."
Стратегията за чист въздух, която цели да намали количеството замърсяване, произвеждано чрез товарни превози, включително товарни фериботи, гласи, че замърсяването на въздуха е най-големият екологичен риск за човешкото здраве в Обединеното кралство и четвъртата най-голяма заплаха за здравето в Обединеното кралство след рак, сърдечни заболявания и затлъстяване.
Правителството очерта редица ограничения в поведението на корабоплавателната индустрия, което ще подобри качеството на въздуха в страната.
Това включва:
- До лятото на 2018 г. правителството ще въведе нов правителствен морски съвет (Clean Maritime Council), който да обедини различните части на морския сектор, за да се стимулира използването на по-чисти технологии и по-екологични горива.
- До март 2019 г. правителството ще се консултира относно възможностите за нови вътрешни разпоредби за намаляване на замърсяващите емисии от вътрешните кораби. Това може да стане чрез прилагането на международните стандарти за емисии. Те също така ще се консултират относно възможностите за разширяване на настоящите зони за контрол на емисиите във водите на Обединеното кралство.
- До май 2019 г. - всички основни пристанища в Обединеното кралство да произвеждат стратегии за качество на въздуха, като излагат плановете си за намаляване на емисиите в пристанищния парк, включително корабни и брегови дейности. Тези планове ще бъдат преразглеждани периодично, за да се установи дали прилаганите мерки са ефективни или са необходими допълнителни действия от страна на правителството.
Общата цел на политиката е да се види, че Великобритания постепенно ще прекрати използването на изкопаеми горива едва през 2040 г.
Новата инициатива ще доведе до драстични промени в пристанищните операции през следващите няколко години с възможността за по-малко кораби или намалени товари, за да се спазят правителствените насоки.
Mark Simmonds, ръководител на политиката в British Ports Association, заяви:
"Разочароващо е, че правителството пропусна възможността да популяризира морския транспорт като най-чистият начин за придвижване на товари.
"Индустрията се стреми да изпълнява ролята си и да работи с правителството за подобряване на качеството на въздуха, но това трябва да се направи холистично и да се използват надеждни доказателства".
"В сравнение с другите видове транспорт, корабоплаването е ефективен и екологично устойчив вариант. Използването на стотици пристанища на Обединеното кралство в подкрепа на по-голямо крайбрежно корабоплаване има потенциала да отнеме хиляди камиони от британските пътища.
"Това е кратък краен срок, но много големи пристанища вече ще предприемат действия по отношение на качеството на въздуха, наблюдение на източниците или изготвяне на планове за действие".
Какво мислите за новата стратегия - Clean Air Strategy? Възможно ли е? Информирайте ни