Британските фериботи сега очертават стъпките, предприемащи промяна на разписанията за фериботни плавания през 2019 г., следвайки договора с Министерството на транспорта за намаляване на потенциалните проблеми в случай на Брекзит без сделка.
По три маршрута по западния канал – от Хавър до Портсмут, Шербур до Роскоф до Пул и от Плимут. ще бъде добавено връщането на рейсовете в продължение на деветнадесет седмици. Това искане на Министерството на транспорта ще даде повече пространство за камиони. Тези промени ще влязат в сила от 29 март 2019 г., когато се планира Обединеното кралство официалното да напусне Европейския съюз. Това ще осигури 50% увеличение в капацитета на товарните превози по тези маршрути и 30% общо увеличение по Западния канал.
Кристофър Матие, главен изпълнителен директор на Британските фериботи:
"Наш приоритет е да се подготвим за Брекзит без сделка и да създадем допълнителен капацитет, като увеличим броя на курсовете по маршрути като Хавър – Портсмут и ще можем да посрещнем изискването за Брекзит на Департамента по транспорта. Работим усилено да сведем до минимум въздействието върху действащите клиенти и пътници на товарни превози на Британските фериботи, въпреки че може да има някои промени в някои графици за плаване, за което се извиняваме предварително."
Британските фериботи управляват дузина кораби и 11 маршрута, свързващи Великобритания с Франция и Испания, Франция с Ирландия и Ирландия с Испания. Те превозват около 2,5 милиона пътници всяка година, както и около 210 000 товарни единици.
Говорител на DtF каза:
"Този допълнителен капацитет е значително малък, но важен елемент от планирането на Брекзит без сделка от страна на департамента по транспорта. Въпреки че ще продължава да работи за постигането на успешната сделка, отделът помага да се гарантира, че останалата част от правителството е напълно подготвена за различни ситуации, включително за конкретен акцент върху „без сделка“ и за намаляване влиянието на всеки резултат от Брекзит върху всички видове транспорт."
През последната година Британските фериботи потвърдиха инвестицията от 450 млн. евро за подновяване на флота. Три нови кораба ще бъдат доставени след Брекзит. Първият, Хонфльор, ще бъде първият ферибот, задвижван от втечнен природен газ (LNG), който ще плава по Ламанша. Той влиза в употреба през лятото на 2019 г. и ще обслужва най-натоварената линия на компанията между Портсмут и Кан.