Honfleur, новият ферибот захранван с LNG (втечнен природен газ) на Brittany Ferries е достигнал втория етап в строителството.
Колкото по-добър е дизайнът на корпуса, толкова по-ефективно корабът ще се плъзне през морето. Разходът на гориво ще бъде по-нисък и качеството на пътуването ще бъде много по-добро за пътниците и товарите на борда.
"Технологията промени начина, по който проектираме корпусите. През последните 20 до 30 години намалихме съпротивлението на вълната с една трета и половина."
каза Хайк Билербек, ръководител на корабната теория и хидродинамика във FSG, германската корабостроителница, в която строят Honfleur на Brittany Ferries.
Динамика на флуидите и цифрово моделиране
Екипът на FSG използва динамичен софтуер и цифрово моделиране, за да визуализира размера и ъгъла на вълните, които корабът ще създаде. Колкото по-малки са вълните, толкова по-малко енергия се губи.
"Пътниците никога няма да видят корпуса на "Honfleur", но със сигурност ще се усетят ползата. Помислете за колата си. Тя е проектирана така, че да се плъзга по въздуха възможно най-чисто, за да се увеличи нейната горивна ефективност. Корпусът на кораба е същият. Това е просто въпрос на хидродинамика, а не на аеродинамика."
каза Брайс Робинсън, морски архитект на Brittany Ferries.
Церемония по полагане на кила
Моментът на полагане на кила се разпознава с традиционна церемония по полагане на монети, в която монетите са поставени в кила на Honfleur като знак за щастие и късмет.
Тази традиция е от римско време, когато монети са били поставени в устата на войници, убити във война, за да платят на митологичния ''лодкар'', Харон.
Оформеният корпус на Honfleur ще бъде пуснат в Балтийско море през декември.