Авиокосмически производител, разчитащ на частно финансиране, и компанията за космически полети Blue Origin ще използват ферибота Ro-Ro, който преди това е бил собственост на Stena Line за писта за кацане на космически кораби.
Основана от собственика на Amazon Джеф Безос през 2000 г., компанията Blue Origin ще използва 11 000-тонния ферибот, за да възстанови първата част на сегментните ракетни ускорители на космически кораби.
Космическите агенции като НАСА и ЕКА винаги са използвали ракети за еднократна употреба, които изгарят в атмосферата след успешното пренасяне на товара в орбита. Blue Origin ще предприеме подобен подход спрямо своя конкурент SpaceX, като приземява скъпите ускорители, за да могат да бъдат използвани отново.
Закупен през август, Stena Freighter (преди това работещ по маршрута Харуич - Ротердам) ще бъде модернизиран, за да оперира не само като площадка за кацане на ракети, които да бъдат възстановени, но и като начин за транспортиране на ракетни компоненти от производствената площадка Нос Канаверал. Очаква се първото изстрелване на орбитален клас ракетата "Ню Глен" да се осъществи през 2021 г.
"Ню Глен, който е наречен на името на първия астронавт Джон Глен, е единствената конфигурирана тежкотоварна совалка, способна редовно да превозва хора и товари по земната орбита и отвъд нея. Построена на първи етап за 25 мисии, Ню Глен ще отъпче пътя до космоса.
Ню Глен стартира от Комплекса за изстрелване 36 на нос Канаверал. След разделянето на частите, първата част се връща на Земята и се приземява върху движещ се кораб, като бива насочвана почти 1000 км, позволявайки на ускорителя да кацне в изцяло морски район. Двигателите от втората част се възпламеняват и 7-метровият обтекател се отделя. Мисията е завършена, когато товарът бъде доставен безопасно до орбитата.
"
Blue Origin