Миналия месец бе обявено, че пристанището на Генуа ще засили връзките си със средиземноморските си съседи, а именно Испания и Мароко.
Говорител на органа Western Ligurian Sea Port System на Генуа и Савона, заяви:
"Трафикът в Средиземно море е една от нашите приоритетни цели."
Въпреки че инициативата все още е в начален стадий и Органът запазва официалните си планове, е обявено, че пристанището ще осъществява връзка с представители на други средиземноморски пристанища, включително тези в Северна Африка и Иберийския полуостров. Целта е по-нататъшно разработване на планове по схемата за морските магистрали.
Инициативата "Магистрали на морето" бе разработена през 2010 г., за да се развият по-ефективни и устойчиви възможности за транспорт в бъдеще. Изборът за пътуване по море, за разлика от пътищата, впоследствие да подобри достъпа в цяла Европа.
Новите маршрути ще се съсредоточат върху трафика на фериботите Ro-Ro, тъй като данните показват, че това е най-бързо развиващият се начин на товарен транспорт. През 2016 г. анализът показва увеличение с 14,5% на товарния ферибот, в сравнение с 13% за контейнеровози.
През 2017 г. общият трафик между Генуа и Северна Африка е намалял с 18%. Доставката е спаднала до 5.6 млн. тона спрямо 6.8 млн. през предходната година. Миналата година обаче се наблюдава скок в търговията между Генуа и Близкия изток, като нараства с 22% от 5.4 млн. До 6.6 млн. тона.
Предвидени са също така и разпоредби за фериботни маршрути за къси разстояния.
Пристанищният орган регистрира популярността на трафика както в общия тонаж, така и в TEU.
По отношение на тонажа Средиземно море съдържа някои от водещите търговски партньори на Генуа. Въпреки това, нито едно средиземноморско или европейско пристанище не е направило десетте най-големи списъка за трафик на TEU през 2017 г. Стоки от Александрия, Египет само "остъргват" единадесето място с по-малко от 50 000 TEU.
Надеждите са, че засилването на вниманието на Надзорния орган върху фериботния трафик ще подобри не само връзката между отделните държави, но и размера на трафика, който влиза в пристанищата, като по този начин се стига до финансово нарастване на Генуа.
Органът на пристанищната система има партньорство с пристанището на Барселона. Escola Europea de Short Sea Shipping е организация за обучение, призната от Европейския съюз. Генуа понастоящем държи председателството и се стреми да развие по-кратки и по-лесно достъпни възможности за плаване до страни и пристанища в Средиземно море.
Понастоящем противоположните пристанища махат офертата си, преди да разкрият плана на обществеността.