Местните товарни превозвачи са се качили на борда на новия хибриден ферибот, за 30 милиона евро за първи път, след като "Victoria of Wight" преминава през първите си морски изпитания.
Два превозвача от Isle of Wight караха камионите си до долната палуба в терминала в Портсмут в неделя следобед.
Ферибота на Wightlink "Victoria of Wight" пристигна в Solent в петък след 3000 мили плаване от корабостроителницата Cemre в Турция. Първите британски морски опити започнаха в неделя сутринта, включително пробег на пълна скорост и няколко упражнения за маневриране. Той акостира успешно и в пристанищата на Fishbourne и Portsmouth.
Директорът на проекта Джон Бъроуз беше на борда на морските изпитания и каза:
"Това беше един много успешен ден. "Victoria of Wight" се представи отлично и екипажът й бе впечатлен от скоростта и отзивчивостта си. Освен това имахме на борда нашите военноморски архитекти Холдър и всички бяха впечатлени от това колко добре се справи."
Дълъг 89.7 метра, 1208 пасажерски капацитет MV Victoria of Wight е хибриден ферибот, използващ както дизелово гориво, така и батерии за енергийна ефективност и намален въглероден отпечатък. Акумулаторните пакети изглаждат енергийните изисквания, така че двигателите да могат да работят с оптимална ефективност, докато технологията за съхранение на енергия намалява броя генератори, необходими за работа, намалява емисиите и минимизира шума при работа.
Фериботът "Victoria of Wight" ще влезе в експлоатация по-късно през лятото.