AКТУАЛИЗИРАНО - Роуминг такси или "роуми като у дома" не се прилага, когато сте в морето и използвате сателитна връзка към кораба..
Таксите за мобилни телефони са в новините в момента. Не само поради това, какво ще се случи с плановете за роуминг при напускането на територията на ЕС, но и различните такси, които могат да се прилагат, когато сте на ферибот.
Много от нашите клиенти за товарни превози използват ежедневно телефоните си, докато пътуват из целия континент, може би да поддържат връзка със семейството си или да говорят в централата. Имайки предвид това, сметнахме, че ще е добре да разгледаме различните такси, които могат да се прилагат, как мобилните телефони работят в открито море и какви са алтернативите.
Как таксуват фериботните оператори на борда?
Един въпрос, който непрекъснато ни озадачава е "Кой ме таксува за моите повиквания на борда при пътуване с ферибот?" В зависимост от това кой питате, отговорът може да варира. Да разгледаме няколко различни оператора.
Stena Line
Според Stena Line, разходите не попадат в контрола на Stena Line. След като фериботът напусне пристанището, мобилните телефони ще се опитат да се свържат с мрежата MCP (Партньор за морски комуникации). След като бъдете информирани чрез SMS съобщение, обажданията ще бъдат таксувани на "Световна тарифа 6". Подробности за това са налични от вашия доставчик на услуги.
Brittany Ferries
Brittany Ferries използват Skybridge, доставчик на морски мобилни сателити. След като сте излезли от пристанището, таксите ще бъдат "значително по-високи от стандартните тарифи".
- Направете обаждане - £2 / минута
- Получете обаждане - £1,50 / минута
- Изпратете текст - 50p / съобщение + стандартна тарифа
- Изпратете съобщение с картинка - 45p / съобщение
- Използване на данни - дневно таксуване от £ 6 / MB до 5 MB, след това £ 30 за всеки 5 MB след това
DFDS
UPDATE - Telenor Maritime, която предоставя комуникационни услуги за DFDS, обяви, че ще разполага с подобрени услуги за свързване на плавателните съдове на DFDS, включително Premium Wi-Fi, Ka VSAT и мобилни интернет.
Нито DFDS, нито неговият сателитен доставчик определят тарифите. Крайната такса се определя от мобилния ви оператор. DFDS заявява, че е важно да се свържете с мобилния си оператор, за да потвърдите съответните тарифи за международни роуминг тарифи преди употреба.
Irish Ferries
Irish Ferries отново заявява, че отговорността носи мобилният оператор. Те обаче подчертават, че "тази сателитна услуга е скъпа за инсталиране и работа и в резултат на това цената на обаждане или текстови съобщения, докато сте в морето, ще бъде по-скъпа от нормалните международни мобилни тарифи."
Как работят мобилните телефони, когато пътувате по море?
Две от мобилните мрежи, предоставяни на фериботите, са Skybridge и MCP (сега Telenor Maritime). И двете мрежи осигуряват 2G, 3G & 4G GSM мобилни телефонни връзки до континента чрез сателити VSAT и наземни станции. Безжичният интернет на борда също се свързва, използвайки същата технология.
Какви са алтернативите?
- Изключете роуминг данните, освен ако не е абсолютно необходимо
- Ако наистина трябва да използвате телефона си на борда на ферибот, консултирайте се с вашия доставчик на мобилни услуги, преди да пътувате, и да увеличите разходите си.
- Повечето фериботи имат WiFi, може би дори безплатен WiFi. Дори ако това не е безплатно, вероятно ще бъде по-евтино от сателитните услуги.
- На почивка ли сте? Изключете телефона и се насладете на пътуването
Нуждаете се от още съвети? Говорете на нашия екип за обслужване на клиенти - email, чат на живо или позвънете +44 (0) 1772 368246.