Тунел между Хелзинки и Талин е предложен като начин за свързване на финландската и естонската столици. Но каква е вероятността това да стане реалност? Как ще се отрази това на пътуванията с ферибот?
Хелзинки и Талин понастоящем са свързани с няколко фериботни оператори. Предлаганият подводен тунел ще бъде най-дългият подводен тунел в света. Ако се конструира, разходите се оценяват на около 16 милиарда евро, като строителството започва през 2025 г. ЕС одобри 3,1 милиона евро за проучване дали проектът е осъществим.
Фериботи от Хелзинки до Талин
Пътуването с ферибот между Хелзинки и Талин понастоящем отнема около 2 1/2 часа с Tallink Silja Line, Viking Line и Eckero Line. Около 3,8 милиона тона товар пътуват по маршрута всяка година. До 2050г. се предвижда 8 млн. тона в товарен трафик, като се използват както фериботи, така и бъдещия тунел, така ще се финансира повече от половината от инвестициите по проекта.
Проект FinEst Link
Проектът за тунел, известен като проекта FinEst Link, се финансира частично от съвместната централна балтийска програма, която се ръководи от регионалния съвет Хелзинки-Уусимаа и от министерството на икономиката и съобщенията на Естония. Градовете Хелзинки и Талин започнаха предварителна изследвания, които приключиха през февруари 2015 г. Изследването се фокусира върху техническата и икономическата жизнеспособност на тунела.
Пълният доклад за осъществимост, завършен през февруари, предвижда тунелът да бъде около 92 километра (тунелът под Ламанша е 51 километра) с два изкуствени острова и два железопътни тунела (и един тунел за услуги), използвайки стандартния европейски габарит 1435 мм. Тунелът ще бъде разположен на 215 метра под морското равнище в най-дълбоката му точка.
Пълният отчет можете да изтеглите от уеб сайта на FinEst Link - FinEst Link Feasibility Study – Final report.
Директорът на проекта FinEst Link, Кари Ръхонен каза:
"От гледна точка на по-дълбоката интеграция и регионалното развитие тунелът може да има големи ползи. Географски Финландия прилича на остров и тунелът ще предлага връзка с централноевропейската железопътна мрежа".
Очаква се дневният капацитет да се състои от 40 пътнически влака, 11 влака за автомобили, 17 влака на товарни автомобили (камиони и ванове) и 3 товарни влака с време за пътуване от около 30 минути и приблизителна цена на билета от 18 евро в едната посока.
Какво мислите за предложението за връзка в Хелзинки-Талин? Ще бъде ли построен? Бихте ли го използвали? Информирайте ни