В отговор на скорошната загуба на маршрута DFDS Rosyth - Zeebrugge, P & O обяви планове за увеличаване на капацитета на товарните фериботни услуги между Teesport и Zeebrugge.
Планът е за въвеждане на нова ежедневна железопътна услуга между Teesport и железопътния терминал Mossend близо до Глазгоу, целта е да се увеличи капацитетът на маршрута с 25%.
Понастоящем P & O Ferries извършват 12 пътувания седмично между двете пристанища с времена на пресичане от около 16 часа. Двата кораба тип ро-ро, които понастоящем работят по маршрута, ще бъдат заменени от по-големи плавателни съдове.
Джанет Бел, главен изпълнителен директор на P&O Ferries, каза:
"Най-надеждният начин за износителите към или от Шотландия да превозват стоките си е чрез Teesport. 15-часовото плаване е по-рентабилно от повечето северни маршрути и чрез интегрирането на нашия график с новата железопътна услуга PD Ports в Шотландия ние може да гарантираме на клиентите несравнима услуга към и от северна Великобритания. "
Изпълнителният директор на PD Ports Frans Calje, заяви:
"Ние имаме силно и историческо партньорство с P & O Ferries и подкрепяме това разширяване, като предоставяме допълнителен капацитет за маршрута Zeebrugge-Teesport чрез още повече инвестиции в нашите железопътни услуги до Шотландия.
PD Ports има широк капацитет за железопътен транспорт с директни интермодални връзки в Обединеното кралство и с второ ежедневно обслужване до Шотландия, скоро ще видим допълнителни възможности за движения на товари от и за Шотландия."
Какво мислите за това развитие на ферибота, предназначен за превоз на товари и транспорт в Шотландия до Европа? Предлага ли решение за загубата на Rosyth? Информирайте ни.