P&O Ferries подписаха договор с Guangzhou Shipyard на стойност £230m за доставката на нова генерация кораби за английския канал
Два нови 230м супер ферибота, най-големите които някога са плавали между Дувър и Кале, които ще започнат работа през 2023 г., с опция за построяването на два нови съда до 2024 г. Тази инвестиция има за цел да утвърди позицията на P&O Ferries като водещ доставчик на превоз за хора и стоки между Великобритания и континенталната част.
Жанет Бел, Изп. Директор на P&O Ferries каза;
"Това ще бъдат най-устойчивите кораби, плавали в английския канал, предоставящи най-доброто обслужване на клиенти и задавайки нови стандарти за надеждност и ефективни разходи. Заедно с нашите товарни и нощни маршрути в Северно море, новите кораби ще предлагат на клиентите, пътуващи между Великобритания и Европа ненадмината гама от услуги, свързващи море и суша. Те са създадени за да затвърдят позицията на P&O Ferries като жизненоважна част в европейската транспортна инфраструктура до 2040-та."
Някои забележителни иновации, които новите супер фериботи ще предлагат:
Намаляване на разхода на гориво с 40% чрез задвижване посредством гориво и батерии
Цялата излишна енергия, генерирана от двигателите ще бъде съхранявана в батерия. Това ще позволи на двигателите да работят на оптимално ниво, като батериите се зареждат, когато има излишна енергия и се източват, когато кораба изисква допълнителна мощност.
Системата за възстановяване на топлина пести гориво, което намалява въглеродният отпечатък на кораба
Системата за възстановяване на топлина пести гориво и намаля въглеродния отпечатък на кораба, използвайки система с пара, която предоставя топлина за ULSFO горивните нагреватели, горивните резервоари, FO/LO пречистватели на нагреватели и HVAC системи за повторно затопляне. В допълнение се използва термопомпа за HVAC система за предварително подгряване, битова топла вода, помещения за машини и технически площи под палуба 8.
Предшественик на бъдещия 'кораб без въглеродни емисии'
Този кораб е създаден с капацитета да е въглеродно неутрален в бъдеще, с допускането, че ще има повече електрически станции за зареждане на пристанищата и по-големи батерии. Дизайна с два края и два мостика на кораба означава, че той няма нужда от обръщане. Капитана и главния екипаж просто ще трябва да отидат от другата страна на кораба и да навигират от втория мостик по пътя на обратно. Това ще спести по седем минути от маневрите при потегляне и преди връщане, както и един тон гориво, една шеста от използваното количество по време на цялото прекосяване от 21 мили.
Външни палуби, които предоставят платформа за гледка към Белите скали на Дувър
Корабите са създадени да предоставят ненадминати гледки към една от най-известните морски забележителности – Белите скали на Дувър. Плавателният съд има вградени прозорци за наблюдаване и ще включва външна зона на палубата с 1,550 квадратни метра пространство – три четвърти от размера на Площад Трафалгар.
Панорамна гледка към морето за пасажери
Пасажерските палуби 8 и 9 са разработени с прозорци с двойна височина, които обграждат целия кораб. Те ще имат ефект от заливането на вътрешността на кораба с естествена светлина и ще осигурят невероятна гледка към морето.
Система за контрол на захранването и затварянето на части от кораба, когато не се използват
По време на пиковия летен сезон, кораба ще превозва 1,500 души. Въпреки това, извън пиковия сезон, до две трети от кораба може да бъде затворен и поради тази причина, системата за контрол на захранването ще използва иновативния софтуер за да изключи осветлението и вентилацията в празните зони, както и ще оптимизира работата на двигателя, батерията и възстановената енергия от отпадъчна топлина.
Революционната нова форма на корпуса за английския канал и азимутни тласкачи, които ще повишат маневреността на кораба
Корпусът ще бъде далеч по-широк от този на фериботите, които те заменят по Ламанша, което прави възможно да има по два азимутови тяга във всеки край на кораба, което ще подобри маневреността на плавателните съдове, ще спомогне за возенето му през водата и ще премахне необходимостта от завиване в пристанището.